piątek, 30 listopada 2012

Ciastka owsiane

Coś ostatnio długo tu nie zaglądałam. Bardzo was przepraszam.
A teraz znów coś z serii szybkie danie na niespodziewane spotkanie :) Lubię kiedy przychodzą do mnie przyjaciele na nieoficjalną kawę, bo wtedy można zrobić coś na szybko nawet razem z nimi. Świetnym pomysłem w takiej sytuacji są ciasteczka owsiane - szybkie, smaczne i nawet trochę zdrowe. Nie jest to przepis rodzinny, ale zmodyfikowany pomysł, który znalazłam gdzieś w internecie - a szperać zaczęłam po tegorocznych wakacjach w Rabce. Sprzedawali tam ogromne, płaskie ciastka owsiane w stołówce koło sanatorium ;)

CIASTKA OWSIANE
20 dag płatków owsianych
10 dag cukru
1x jajko
1x kostka masła
garść rodzynek
1/2 pomarańczy (opcjonalnie)



















Rodzynki wrzuć do miseczki z ciepłą wodą, żeby się namoczyły (to bardzo ważne, bo kiedy po raz pierwszy robiłam te ciasteczka nienamoczone rodzynki się zwęgliły i smakowały okropnie!)  Rozpuść masło w rondelku (tak jak w przepisie na ciastka maślane) i dosyp cukier. Kiedy masło z cukrem będzie tylko lekko ciepłe wrzuć rozbite jajko i wymieszaj dokładnie. Dosyp płatki owsiane i rodzynki, jeśli chcesz żeby ciastka były mocno chrupiące to już koniec, ale jeśli wolisz żeby były wilgotniejsze proponuje dodanie soku z połowy pomarańczy. W obu wersjach ciasteczka wychodzą bardzo smaczne. Po dokładnym wymieszaniu składników ułóż małe kupki ciasta na papierze do pieczenia i piecz około 20 min. w temperaturze 180 stopni. Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz